Medal of Honor: Airborne - Preview

Další pokračování legendy se blíží. Přebijte zbraně, jděte si pro padák a čekejte až se rozsvítí zelené světlo. Zažijte skvělou atmosféru jako nikdy předtím. Není to pohádka? Více v našem preview.

Neznám hráče, který by nikdy neslyšel o legendární sérii Medal of Honor. Další FPS situovaná do 2. světové války je tady. Medal of Honor: Airborne, ale neházejte do stejného pytle s ostatními a neříkejte, že i tento titul bude jako ostatní podobné hry např. Call of Duty apod. Máte pravdu, že už vyšlo hodně takových titulů, ale z druhé strany se podívejte, jaký to má ohlas – lidi to pořád chtějí a budou chtít. Žádná nová FPS není originální, ale u Medal of Honor: Airborne to prostě bude jiné.

O co vlastně půjde?
Jak už z názvu plyne, tak budete hrát za divizi výsadkářů – 82. výsadková divize armády USA. Zahrajete si za vojína jménem Boyd Travers a v jeho kůži zažijete velmi tvrdé bitvy. Začnete výsadkem na Sicílii a pokud přežijete, tak skončíte v samotném srdci Německé říše. Dohromady bude ve hře k dispozici sedm obsáhlých a rozlehlých misí, kde každá bude začínat seskokem. Ano, vývojáři slibují opravdu velkou volnost a hodlají se držet historické věrnosti a autentičnosti, jak už jsme u série Medal of Honor zvyklí. První mise začíná v letadle. Můžete se rozhlížet, procházet se po letadle, koukat ven, jak ostatní letouny jdou bezmocně k zemi a nechávají za sebou ohniví pruh, dostávají zásahy, nebo se také můžete dívat do vystrašených obličejů vašich spolubojovníků. Probíhá seskok a vy si s trochou šikovností v manévrování vyberete místo dopadu. Poté se můžete modlit, aby jste dopadli někde blízko své jednotky a ne přímo do hrdla nepřátel. Jak jsem zmiňoval, tak si vývojáři dají opravdu záležet. Umělá inteligence nepřátel má být na úrovni – budou se rychle přemisťovat, obsazovat obytné domy, či výhodná palebná postavení, když narazíte na nepřátele se svojí jednotkou, tak náckové zareagují celkem reálně a prostě se vás budou snažit zabít, když spojenců bude drtivá většina, tak změní své postavení, hodí vám tam pár granátu apod. Nechme se překvapit, jak toto dopadne. Ani vaši spolubojovníci nebudou hloupoučcí a v případě nutnosti vám poskytnou krycí palbu.Vývojáři slibují, že budete moci jezdit i v některých vozidlech. Například Jeep Willys, který byl za 2. světové války hojně využíván nebude výjimkou.

Zbraně
Na zbraních nic moc originálního není, proto je nebude ani potřeba vypisovat. Určitě každý jste hrál nějakou FPS situovanou do 2. světové války. Opět v Medal of Honor: Airborne ve zbraních vynikne. Budete mít možnost své zbraně vylepšovat. Máme se dočkat až 10 modifikací na jedinou zbraň, což není málo. Samozřejmě budete moci vylepšovat pouze spojenecké zbraně. U MP44… to je vyloučeno. Pokud budete mít svoji upravenou zbraň a vezmete si za to zbraň protivníka, tak tím svoji vylepšenou logicky ztratíte. Toto už není zas tak reálné, ale vývojáři říkají, že za 2. světové války bylo běžné, že si vojáci vylepšovali zbraně, tak proč kruci ne?

Hudba a použité technologie
O hudbu se postará známa osobnost a to Michael Giacchino, který je znám z titulů Call of Duty, Call of Duty: United Offensive, Medal of Honor, Medal of Honor Underground, Medal of Honor Allied Assault, Medal of Honor Frontline a řadu dalších. Z toho vyplívá, že Michael Giacchino není žádný začátečník, takže očekávejte opravdu kvalitní hudební zpracování, což nám určitě zlepší prožitek ze hry. Ostatní zvuky, jako např. střelba, výbuch granátu má být taktéž na úrovni.

V této hře také budou použité některé známé a některé zbrusu nové technologie. O těch nejdůležitějších si teď něco povíme.

Normal Mapping
Tato technologie hodně zvyšuje kvalitu grafiky. Svým způsobem „obohacuje“ textury, takže vypadají detailněji. Toho vývojáři často využívají – vyrobí model s realitvně málo polygony a na něj pak nanesou tyto Normal mapy s několika tisíci polygony. Hra pak vypadá velmi dobře a nemá takové nároky na výkon.

Pixel Shader
Pixel Shader se používá všude tam, kde obyčejné textury a efekty přímo v DirectX neuspějí. Vývojáři si tedy mohou naprogramovat vlastní efekty (odlesky vody či kovu a to s vysokými detaily).

U-Cap
Pokud vám tento název nic neříká, nezoufejte. Jde o vlastní technologii, která má zaručit hodně kvalitní animace. Je to taková pokročilejší technika Motion Capture.

E-Cap
Opět jde o vlastní technologie a ta se tentokrát zaměřuje na náladu vojáků. Snadno se tak může stát, že velitel týmu bude ze začátku dosti protivný a bude se tvářit naštvaně, ale postupem času se bude umoudřovat a když dobyjete město, tak se začne smát. To vše plynule a dokonce i v různé intenzitě.

Na jakých platformách si zahrajem?
Medal of Honor: Airborne nevyjde jen pro PC, ale také pro konzole nové a dokonce i „současné“ generace.

PC:
PC verze bude totožná s next-gen verzemi. Bude také disponovat všemi grafickými vychytávkami a hra by měla být plně kompatibilní s chystaným OS Windows Vista. U některých slabších PC byste hru měli rozjet aspoň na nejnižší detaily; hardwarové nároky budou vysoké.

Playstation 2:
U této postarší konzole si hru neužijete jako na výkonnějších herních zařízeních – i přesto hra bude vypadat v rámci možností dobře. Příběh by měl být stejný, takže se tato verze hry bude lišit jen grafikou.

Xbox 360:
Na nejvýkonější konzoli současnosti hra vyjde samozřejmě v plné kráse. Grafické vychytávky, velikost textur i množství efektů budou asi jako na nejvyšších detailech u PC. Tato verze hry je s PC asi nejpodobnější.

Playstation 3:
Tato konzole ještě ani nebyla uvedena do prodeje, ale v době vydání hry už v prodeji bude. Grafika by měla být „co nejlepší“, protože tato konzole má opravdu vysoký výkon. Hra také vyjde na Playstation 3 jako „launch titul“.

I u tohoto titulu se dočkáme mulitplayeru, ale podrobnosti zatím nejsou zveřejněny. Určitě se máme na co těšit. Stačí shlédnout video z E3 a poznáte o čem tak nadšeně píšu. Vydání hry v USA se odhaduje na 27.3.2007, kdy titul vyjde u nás není známo. Těšme se a doufejme, že to, co nám vývojáři naslibovali není pouhá pohádka.